Digital Marketing Trends που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Digital Marketing

15/2/2019
Υπάρχουν πολλές νέες τάσεις και στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ που εξελίσσονται στη high tech εποχή που διανύουμε και οι επιχειρήσεις πρέπει τώρα να τις χρησιμοποιήσουν για να πετύχουν τις προσπάθειές τους, διότι αυτό που λειτούργησε για εσάς το περασμένο έτος ενδέχεται να μη λειτουργήσει φέτος.
 
Το Single Grain συγκέντρωσε και παρουσιάζει τις νέες αυτές τάσεις.
 
1) Τεχνητή Νοημοσύνη
Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα καταλάβει τον κόσμο! Η΄ τα πιο απλά επαγγέλματα.

Η ΤΝ μπορεί να αναλύσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τα μοντέλα αναζήτησης χρησιμοποιώντας δεδομένα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και blog post για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να καταλάβουν πώς οι χρήστες και οι πελάτες βρίσκουν προϊόντα και υπηρεσίες. Για παράδειγμα, τα messenger bots μπορούν να βοηθήσουν στην αυτοματοποίηση και τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών. 
 
Η ΤΝ μπορεί επίσης να προσφέρει πληροφορίες σε χρήστες εμπλέκοντάς τους σε συζητήσεις. Σύμφωνα με το Gartner, 25% της εξυπηρέτησης πελατών θα χρησιμοποιεί τεχνολογία chatbot μέχρι το 2020, όταν το 2017 ήταν λιγότερο του 2%.

Οι επιχειρήσεις που θα υιοθετήσουν την ΤΝ το 2019 θα είναι ικανές να μειώσουν το κόστος, αλλά και να επιταχύνουν την ανάπτυξη, αποκτώντας έτσι πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.
 
2) Προγραμματική διαφήμιση
Η προγραμματική διαφήμιση σημαίνει ότι χρησιμοποιείται η Τεχνητή Νοημοσύνη ώστε να αυτοματοποιήσετε την αγορά διαφημίσεων, έτσι ώστε να στοχεύσετε πιο συγκεκριμένα κοινά. Η υποβολή προσφορών σε πραγματικό χρόνο ή οι πλειστηριασμοί, για παράδειγμα, είναι ένας τύπος προγραμματικής αγοράς διαφημίσεων. Αυτή η αυτοματοποίηση είναι πολύ πιο αποτελεσματική και γρήγορη, πράγμα που σημαίνει υψηλότερες μετατροπές και χαμηλότερο κόστος απόκτησης πελατών.

Αλλάζει τόσο η εικόνα της ψηφιακής διαφήμισης, που σύμφωνα με το eMarketer, σχεδόν το 90% των ψηφιακών display διαφημίσεων στις ΗΠΑ θα είναι προγραμματικές το 2020.
 
3) Chatbots
Τα chatbots θα συνεχίσουν να είναι σημαντικό κομμάτι του ψηφιακού marketing to 2019.
Αυτή η βασισμένη σε τεχνητή νοημοσύνη τεχνολογία χρησιμοποιεί ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων για συνομιλία σε πραγματικό χρόνο, μέρα ή νύχτα, με τους πελάτες σας ή τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας.

Με 1.4 δις ανθρώπων να αλληλεπιδρούν με chatbots, το 80% των καταξιωμένων επιχειρήσεων χρησιμοποιεί ήδη ή σκοπεύει να χρησιμοποιήσει chatbots μέχρι το 2020. Και μέχρι το 2022, τα  chatbots θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν πάνω από 8 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, ειδικά στον τραπεζικό και στον τομέα της υγείας.

Πολλοί πελάτες προτιμούν να αλληλεπιδρούν με chatbots, καθώς ανταποκρίνονται, δίνουν απαντήσεις αμέσως, ανακαλούν με ακρίβεια ολόκληρο το ιστορικό αγορών σας και ποτέ δεν χάνουν την υπομονή τους. Αυτοί οι εικονικοί βοηθοί προσφέρουν εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών, ικανοποιώντας τις προσδοκίες των πελατών και αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενα καθήκοντα - πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να εστιάσετε σε πιο σημαντικές εργασίες.

Η Uber χρησιμοποιεί chatbots για να επικοινωνεί με πελάτες κάνοντας ευκολότερο να νοικιάσουν αυτοκίνητο ακόμη και μέσω του Messenger, του Slack ή μέσω Google Maps. Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το μενού για να επιλέξουν τον τύπο της διαδρομής, να κάνουν ένα αίτημα, να παρακολουθήσουν τη θέση του αυτοκινήτου, να στείλουν στους φίλους τους μια εκτίμηση της άφιξής τους, ακόμη και να κάνουν πληρωμή.
 
4) Εξατομίκευση
Αν θέλετε να ξεχωρίσετε το 2019, χρειάζεται να εξατομικεύσετε το marketing σας και αυτό σημαίνει εξατομικευμένα περιεχόμενο, προϊόντα, emails κ.ά.
Με τη διαθεσιμότητα των δεδομένων όπως ιστορικό αγορών, συμπεριφορά καταναλωτή, το custom περιεχόμενο δεν ήταν ποτέ πιο εύκολο. Στην πραγματικότητα, το 96% των marketers πιστεύει ότι η εξατομίκευση ενισχύει τη σχέση με τον πελάτη.

Όπως λέει ο Kevin George, Head of Marketing στην EmailMonks, “To μέλλον των email είναι η σε πραγματικό χρόνο εξατομίκευση βάσει συμπεριφοράς. Μία έρευνα του Marketo έδειξε ότι τα εξατομικευμένα emails είναι τρεις φορές καλύτερα από τα κλασικά, τα λεγόμενα batch-and-blast emails.” 
Επιχειρήσεις όπως το Netflix και η Amazon αξιοποιούν ήδη τη δύναμη της εξατομίκευσης. Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο Netflix, για παράδειγμα, και θα σας δείτε αμέσως τις αποδείξεις: banner, carousels, σειρά εμφάνισης, έργα τέχνης, κείμενο και αναζήτηση είναι όλα εξατομικευμένα για εσάς.
 
5) Video Marketing
Τα παρακάτω νούμερα θα σας δείξουν τη σημασία της ενσωμάτωσης video στη digital marketing στρατηγική σας το 2019:
  • 70% των καταναλωτών λέει πως έχει κοινοποιήσει video κάποιου brand. 
  • 72% των επιχειρήσεων λέει πως τα video βελτίωσαν το ρυθμό των μετατροπών.
  • 52% των καταναλωτών λέει πως παρακολουθώντας video με προϊόντα τους δίνει μεγαλύτερη σιγουριά στις αποφάσεις τους για online αγορές.
  • 65% των στελεχών επισκέπτεται τον ιστότοπο του διαφημιζόμενου και το 39% καλεί έναν πωλητή μετά από την προβολή ενός βίντεο.
Και μη σκέφτεστε μόνο το YouTube. Για να δείτε μεγαλύτερο engagement με το video marketing σας, μπορείτε να κάνετε ένα video post ή ένα live στο Facebook, το Instagram ή το LinkedIn.

Τα live video κερδίζουν έδαφος, με ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων να τα χρησιμοποιεί σε συνεντεύξεις, demo προϊόντων και παρασκήνια από events, μέρες στο γραφείο, πώς φτιάχνονται τα προϊόντα κ.α.
 
6) Influencer Marketing
Όπως το έχει θέσει ο Raghav Haran, «το Influencer Marketing είναι ένα είδος marketing από στόμα σε στόμα που εστιάζει στη χρήση ανθρώπων κλειδιά για να οδηγήσουν το μήνυμα σε μία μεγαλύτερη αγορά. Αντί να κάνεις άμεσο marketing σε ένα μεγάλο κοινό καταναλωτών, πληρώνεις influencers για να το επικοινωνήσουν».

Η χρήση influencers είναι ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο μάρκετινγκ που λειτουργεί για να προσελκύει πελάτες. Οι influencers μπορεί να είναι οποιοσδήποτε από προσωπικότητες και το Instagram ή το YouTube αστέρια μέχρι γνωστοί bloggers και δημοσιογράφοι, που βοηθούν στη διάδοση του μηνύματος για την επιχείρησή σας ή το προϊόν σας μέσω των κοινωνικών καναλιών τους.
 
7) Social Messaging Apps
Νομίζετε πως οι εφαρμογές μηνυμάτων των social υπάρχουν μόνο για να στέλνουμε emoji;
Λάβετε υπόψη αυτά τα νούμερα:
  • 1.3 δις χρήστες μηνιαίως είναι ενεργοί στο Facebook Messenger
  • 2 δις μηνυμάτων στέλνονται κάθε μήνα μεταξύ ανθρώπων και επιχειρήσεων στο Facebook Messenger
  • Το WhatsApp έχει 1.3 δις ενεργούς χρήστες μηνιαίως
  • 55 δις μηνυμάτων ανταλλάσσονται μέσω του WhatsApp κάθε μέρα
  • WhatsApp, Facebook Messenger και WeChat έχουν περισσότερους χρήστες από το Facebook ή το YouTube
Αυτά τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν την αυξανόμενη δημοτικότητα των εφαρμογών κοινωνικής ανταλλαγής μηνυμάτων για επαγγελματικούς σκοπούς. Δεδομένου ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερο από το χρόνο τους ανταλλάσσοντας μηνύματα μεταξύ τους, έχει νόημα να κάνετε το marketing σας εκεί που βρίσκονται οι πιθανοί πελάτες σας.
 
8) Οπτική αναζήτηση
Η οπτική αναζήτηση μπορεί να οδηγήσει την εμπειρία του χρήστη σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο. Οι χρήστες θα ανεβάζουν μία εικόνα και θα μπορούν να έχουν πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα. 

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Pinterest έχει μεταπηδήσει στην οπτική αναζήτηση - ξεκίνησε με το Lens, ένα νέο εργαλείο οπτικής αναζήτησης, που επιτρέπει στους χρήστες να τραβήξουν μια φωτογραφία ενός στοιχείου για να μάθουν από πού να το αγοράσουν στο διαδίκτυο, να αναζητήσουν παρόμοια προϊόντα ή να δουν πίνακες σχετικών στοιχείων.
Jobfind

Πιστοποιημένη πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης
Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Powered by: