Tα 10 πιο σημαντικά λάθη που γίνονται στην elearning εκπαίδευση!

Career

04/02/2019

Η elearning ή online εκπαίδευση είναι μια τάση που έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις. Στόχος της δεν είναι να αντικαταστήσει την παραδοσιακή μορφή εκπαίδευσης, αλλά να καταφέρει να κάνει τη γνώση προσβάσιμη σε όλους και να δώσει γνώσεις πάνω σε συγκεκριμένα πεδία που ενδιαφέρουν τον κάθε μαθητή ξεχωριστά. Συχνά, όμως, γίνονται κάποια σημαντικά λάθη στον τρόπο που δημιουργούνται αυτά τα μαθήματα. Πάμε να δούμε ποια είναι αυτά σύμφωνα με το eLearning Industry:

Η προσπάθεια μετατροπής της παραδοσιακής εκπαίδευσης σε ένα μάθημα eLearning
Αυτό είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη μιας εταιρείας ή ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος που μπορεί να κάνει. Το eLearning καλύπτει διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες, απαιτεί διαφορετικές μεθόδους και λόγω της φύσης του πρέπει να είναι συμπαγές και συνοπτικό.

Ασαφείς στόχοι και έλλειψη οράματος
Ένα επιτυχημένο μάθημα eLearning θα πρέπει να στοχεύει στις ανάγκες και απαιτήσεις του συγκεκριμένου κοινού στο οποίο απευθύνεται. Κατά συνέπεια, ο σχεδιαστής εκπαιδευτικών προγραμμάτων πρέπει να αναπτύξει ένα κρυστάλλινο σύνολο στόχων, με βάση το τι ακριβώς προσπαθεί να επιτύχει αυτό το μάθημα.

Αδιάφορο, φτωχό και αδόμητο περιεχόμενο
Το περιεχόμενο του μαθήματος eLearning πρέπει να είναι καλά δομημένο, σε εύκολα εύπεπτα κομμάτια, με σαφή παραδείγματα, κουίζ για να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού.
Χρησιμοποιώντας γενικά μαθήματα eLearning που μένουν πάντα ίδια
Αυτά τα προγράμματα κατάρτισης μπορούν σε ορισμένες περιπτώσεις να είναι αρκετά αποτελεσματικά και φθηνά. Ωστόσο, το κοινό πολλές φορές έχει πιο περίπλοκες ανάγκες και χρειάζεται ένα σταθερό επαγγελματικό υπόβαθρο. Η αποτελεσματικότητα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω ενός προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο θα βασίζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του ακροατηρίου.

Έλλειψη αξιολόγησης
Ο στόχος ενός μαθήματος eLearning πρέπει να είναι να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να αποκτήσουν γνώση και στη συνέχεια να την εφαρμόσουν στη δουλειά τους. Αυτή η γνώση θα πρέπει συχνά να ελέγχεται και να αξιολογείται. Κουίζ και πρακτικές ασκήσεις βοηθούν το κοινό να παρακολουθήσει την κατανόηση και την πρόοδο του αποφεύγοντας έτσι την παθητική μάθηση.

Μη επιτυχής χρήση όλων των διαθέσιμων μέσων
Η αισθητική ποιότητα του eLearning μετράει στα μάτια των μαθητών. Μια πειστική πορεία μπορεί να είναι αρκετά αποτελεσματική. Ένα στερεό σενάριο σε συνδυασμό με εντυπωσιακά γραφικά και ήχο υψηλής ποιότητας θα δώσουν μια πολύ καλή εντύπωση.

Προσπάθεια να δημιουργηθεί εσωτερικά ένα μάθημα eLearning
Κάποιες εταιρείες μπορεί να πιστεύουν ότι είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα μάθημα eLearning για τους υπαλλήλους της με τα μέσα που διαθέτουν, σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων και χρόνου. Η αλήθεια είναι ότι οι εκπαιδευτικοί σχεδιαστές είναι εκεί έξω για κάποιο λόγο. Γνωρίζουν ακριβώς τι χρειάζεται για να γίνει ένα μάθημα eLearning επιτυχές και ακόμα και αν κάτι πάει στραβά, ξέρουν από πού να πάρουν τις πληροφορίες για να το διορθώσουν.

Έλλειψη διαδραστικότητας
Πρέπει να αντικατασταθεί η απουσία μιας πραγματικής αίθουσας διδασκαλίας, ενός πραγματικού ακροατηρίου και ενός πραγματικού εκπαιδευτή, προκειμένου να υπάρξει επιτυχής πορεία στα eLearning μαθήματα. Ένα μάθημα eLearning θα πρέπει να διαθέτει διαδραστικά χαρακτηριστικά, όπως παιχνίδια, κουίζ, case studies, εμπλουτίζοντας με γνώσεις το κοινό.

Η αδυναμία βελτίωσης από τα λάθη του παρελθόντος
Το μεγαλύτερο ίσως πλεονέκτημα ενός μαθήματος eLearning είναι ότι δεν χρειάζεται να ξαναδημιουργηθεί από το μηδέν αν κάτι δεν λειτουργεί. Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο το σχόλιο του κοινού είναι απαραίτητο. Πείτε τη γνώμη σας γιατί μόνο έτσι θα βελτιωθούν τα προγράμματα και θα καλυφθούν καλύτερα οι ανάγκες σας ως κοινό.

Ανεπιτυχές ή ανύπαρκτο μάρκετινγκ
Τα μαθήματα μιας elearning πλατφόρμα πρέπει να στοχεύουν το σωστό κοινό, στα σωστά σημεία και την κατάλληλη στιγμή. Αυτό εξυπηρετεί και τις δυο πλευρές.


Στο Skillbox.gr έχουμε δημιουργήσει μια πλατφόρμα που υπερνικά τα παραπάνω λάθη και προσπαθούμε διαρκώς να βελτιωνόμαστε. Μπορείτε ακόμη να λάβετε μέρος στη σύντομη έρευνα μας ή να μας στείλετε τα σχόλια σας και τις προτάσεις σας στη σελίδα επικοινωνίας

Jobfind