Τα 6 στοιχεία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής Digital Marketing!

Digital Marketing

06/09/2019

Ποια είναι τα συστατικά εκείνα που καθορίζουν μία στρατηγική ως επιτυχημένη; Η χάραξη μιας συγκεκριμένης στρατηγικής θα σας βοηθήσει να καταγράψετε και να οργανώσετε όλες τις ιδέες που έχετε στο μυαλό σας κατά καιρούς. Η Ελένη Κολλήγα, εισηγήτρια του ADVANCED CERTIFIED COURSE by ACTA "Digital Marketing Strategies" απαντά στο ερώτημα.

Πάμε να δούμε συνοπτικά τα στοιχεία:


Το πρώτο βήμα είναι να κάνουμε μία ανάλυση της κατάστασης (situation analysis). Σε αυτό το σημείο θα χρειαστεί να δείτε που βρίσκεστε, σε σχέση με την αγορά, τον ανταγωνισμό και τους πελάτες που θέλετε να προσελκύσετε. Τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας; Υπάρχουν ευκαιρίες που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε; Ποιοι είναι οι πελάτες σας και πόσα γνωρίζετε για αυτούς;

Είναι πολύ σημαντικό πριν προχωρήσουμε στο Νούμερο 1 να εντοπίσετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον online ανταγωνισμό σας. Ανακαλύψτε τι σας διαφοροποιεί, μελετώντας παρόμοιες επιχειρήσεις με τη δική σας και αναλύστε το στοιχείο που σας διακρίνει.  Για παράδειγμα, εάν η γρήγορη αποστολή των προϊόντων σας είναι αυτό που σας διακρίνει από τον ανταγωνισμό σας, αυτό είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, το unique selling point (USP) σας. Μερικές βασικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας όταν ορίζετε το δικό σας USP είναι οι εξής:

  1. Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μου;
  2. Ποιο είναι το κοινό που απευθύνομαι;
  3. Τι προβλήματα έχει το κοινό-στόχος μου; και
  4. Πώς μπορώ εγώ να τα λύσω;

Αφού κάνετε αυτές τις ερωτήσεις και τις απαντήσετε με ειλικρίνεια, θα μπορέσετε να φτιάξετε μία συνοπτική πρόταση που θα είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, το οποίο θα πρέπει να φαίνεται παντού, στο website σας, στα social media και σε κάθε άλλο υλικό μάρκετινγκ.

 

Θέλετε να μάθετε τα πάντα για το digital marketing; Γραφτείτε στο πιστοποιημένο course των  4 εβδομάδων του Skillbox.gr στο "Digital Marketing Strategies"

 

2
Το δεύτερο βήμα είναι να ορίσετε με σαφήνεια τους στόχους σας, παραδείγματος χάρη: να αυξήσετε τις πωλήσεις κατά 30% ή να προσεγγίσετε 300 νέους πιθανούς πελάτες μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι

  • Συγκεκριμένοι (τι θέλετε να επιτύχετε;)
  • Μετρήσιμοι (πώς θα το καταλάβετε εάν το επιτύχατε;)
  • Πραγματοποιήσιμοι (είναι στο εύρος των δυνατοτήτων σας να το καταφέρετε;),
  • Ρεαλιστικοί (είναι αντικειμενικά εφικτό να γίνουν;), και
  • Χρονικά οριοθετημένοι (πότε ακριβώς θέλετε να έχουν πραγματοποιηθεί;).

Οι στόχοι σας βοηθούν να χαράξετε μία συγκεκριμένη πορεία και να την ακολουθήσετε.

3
Επόμενο βήμα είναι να διαλέξετε τα κανάλια στα οποία θέλετε να διαφημιστείτε. Ανάλογα τους στόχους που θέσατε στο 1ο βήμα, θα χρειαστεί να επιλέξετε τα κανάλια στα οποία μπορείτε να επιτύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

4
Έπειτα θα χρειαστεί να κάνετε μια πιο λεπτομερή ανάλυση των ενεργειών σας, ένα ξεκάθαρο πλάνο! Για παράδειγμα, θα χρειαστεί να αποφασίσετε κάθε πότε και τι θα κοινοποιείτε στα social media, τι δημιουργικά θα χρησιμοποιήσετε για κάθε καμπάνια, ποιο θα είναι το διαθέσιμο budget για κάθε ενέργεια; Είναι το σημείο στο οποίο εφαρμόζετε και υλοποιείτε αυτά που βρήκατε από την έρευνα που κάνατε στα προηγούμενα βήματα!

5
Για να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σας θα πρέπει να επιλέξετε Βασικούς Δείκτες Απόδοσης - Key Performance Indicators  (εν συντομία KPIs) για να αξιολογείτε αν οι σημαντικές, για την επιτυχία σας, διαδικασίες, είναι όντως αποτελεσματικές.
Οι Βασικοί Δείκτες Απόδοσης, είναι ποσοτικές μετρήσεις που σας βοηθούν να εστιάσετε στα νούμερα εκείνα που είναι σημαντικά για να πιάσετε τους στόχους που θέσατε στο 1ο βήμα. Τα KPIs θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε πώς παρακολουθείται και μετριέται η πρόοδος των ενεργειών σας.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να θέσετε συγκεκριμένα KPIs, θα πρέπει όμως όλοι να είναι Μετρήσιμοι, Πρακτικοί, και Εφικτοί.
Όταν σκέφτεστε την επιχείρησή σας ή την επιχείρηση για την οποία εργάζεστε, να θυμάστε ότι KPI μπορεί να είναι οτιδήποτε σας φέρνει πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου, αυτό που σας βοηθάει να καταλάβετε εάν φτάσατε εκεί που θέλατε!
Είτε πρόκειται για αναρτήσεις στα social media είτε για εγγραφές σε λίστες email, φροντίστε να επιλέξετε εκείνα τα KPIs που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες σας και είναι κατανοητά ώστε να πάρετε τις σωστές αποφάσεις. Πώς λοιπόν θα ξέρετε ποια πρέπει να είναι τα δικά σας KPIs και πώς τα μετράτε; Δημιουργώντας KPIs με τον ακόλουθο τρόπο, διασφαλίζετε ότι θα είναι σαφείς και εφικτοί. Προσπαθήστε λοιπόν να δημιουργήσετε τα δικά σας KPIs, τους δικούς σας Δείκτες απαντώντας στις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Είναι αυτός ο Δείκτης αρκετά συγκεκριμένος και μετρήσιμος;
  • Μπορεί η ομάδα να το καταφέρει αυτό;
  • Κατά πόσο σχετίζεται με τον επιχειρηματικό στόχο που έχω θέσει;
  • Και πότε πρέπει να παραδοθεί ή να εκτελεστεί;

Παράδειγμα ενός Δείκτη θα μπορούσε να είναι η αύξηση των πωλήσεων κατά 25% σε σύγκριση με πέρυσι. Αυτός ο Δείκτης είναι και συγκεκριμένος, είναι μετρήσιμος ενώ συγκρίνοντας με την περσινή χρονιά θα μπορέσετε να διαπιστώσετε εάν είναι και εφικτός.

Προσέξτε όμως! Θα πρέπει να αξιολογείτε τακτικά τόσο τα αποτελέσματα των KPIs, όσο και τα ίδια τα KPIs, και να προσαρμόζεστε ανάλογα στη νέα κατάσταση.
 

Αυξήστε τα κέρδη της επιχειρήσης σας με το πιστοποιημένο course των 4 εβδομάδων του Skillbox.gr
στο "Digital Marketing Strategies"

 

6
Analyze and change! Ίσως το πιο σημαντικό και κρίσιμο σημείο είναι αυτό. Αφού, λοιπόν, έχετε μετρήσει το αποτέλεσμα των ενεργειών σας, έπειτα θα χρειαστεί να “διαβάσετε” πίσω από τα νούμερα και να καταλάβετε τι πήγε καλά για να το επαναλάβετε και τι δεν πήγε ώστε να το βελτιώσετε. Είναι μια διαδικασία όμως  που δεν σταματάει ποτέ. Μόλις φτάσετε σε αυτό το σημείο θα συνειδητοποιήσετε πως όλα τα βήματα που αναφέραμε είναι ένας κύκλος που επαναλαμβάνεται. Πολλές φορές στην πράξη, αφού αναλύσετε τις ενέργειές σας είναι στιγμές που ίσως να χρειαστεί να αναθεωρήσετε τους στόχους που θέσατε εξ’ αρχής και να επαναλάβετε ξανά τα επόμενα βήματα.


Δείτε την ανοιχτή ενότητα του online σεμιναρίου εδώ:

 

Jobfind

Πιστοποιημένη πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης
Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Powered by: